Elektronika

Elektronika użytkowa – ogólna nazwa urządzeń elektronicznych takich jak telewizor, odtwarzacz DVD, magnetowid, sprzęt stereofoniczny, telefon komórkowy, zasilacz, ładowarka itp. Można więc mówić o „sprzęcie elektronicznym domowego użytku”. Innym często spotykanym określeniem zbiorczym odnoszącym się do części tej grupy produktów jest „sprzęt RTV” – określenie obejmuje przede wszystkim odbiorniki radiowe (radioodbiorniki) i telewizyjne (telewizory). Skrót pochodzi od Radio i TV.

Elektronika

Podkategorie

  • Konsole

    W przeciwieństwie do komputerów osobistych konsole do gier mają ograniczony interfejs użytkownika i dostęp do ustawień administracyjnych. Zazwyczaj nie jest również możliwe unowocześnianie podzespołów. Elektronika zwykle jest umieszczona w niedużej obudowie wyposażonej w niezbędne złącza dla gamepadów, telewizora, zasilania i innych. Dzięki uproszczonej konstrukcji rozpoczęcie grania zajmuje znacznie mniej czasu a całość wymaga zazwyczaj sterowania jedynie pojedynczym kontrolerem bez użycia klawiatury czy myszy. Pierwszą konsolą była Magnavox Odyssey, która została zaprojektowana przez Ralpha Baera i wydana w 1972r.

  • Smartwatche

    Inteligentny zegarek – elektroniczne urządzenie mobilne zazwyczaj z ekranem dotykowym, wielkości naręcznego zegarka, spełniające wszystkie funkcje tradycyjnego zegarka elektronicznego oraz dodatkowo posiadające niektóre funkcje smartfonu, takie jak wyświetlanie komunikatów z telefonu, sterowania jego funkcjami (np. odbieranie rozmów, kontrolowanie odtwarzacza muzycznego) oraz funkcje dodatkowe, np. mierzenie tętna lub liczby wykonanych kroków.  Gadżety tego typu mogą posiadać funkcje takie jak: aparat fotograficzny, akcelerometr, alarm wibracyjny, termometr, pulsometr, wysokościomierz, barometr, kompas, chronograf, kalkulator, telefon komórkowy, GPS, odtwarzacz MP3 i inne. Są też często wyposażane w różne typy komunikacji bezprzewodowej, jak Wi-Fi, Bluetooth czy NFC.

  • Drukarki 3D

Aktywne filtry